5η Διεθνής Διημερίδα Διδακτικής Μαθηματικών

Πανεπιστήμιο Κρήτης

Σχολή Επιστημών Αγωγής

Περιεχόμενα πρακτικών  2ης Διημερίδας


Γενικές Πληροφορίες
Θεματολογία
Προσκεκλημένοι Ομιλητές
Σημαντικές Ημερομηνίες
Υποβολή Εισηγήσεων
Πρόγραμμα

Επιστημονική Επιτροπή
Οργανωτική Επιτροπή
Συνδρομή και Αίτηση Εγγραφής
Πρακτικά
Πρακτικές Πληροφορίες
Διαμονή

Επικοινωνία
Αφίσα



English Version

 

 

 

 

 

 

 

1. Μάθηση και αποτυχία στα Μαθηματικά

1.1 Μ. Καλδρυμίδου, Α. Οικονόμου, Π. Οικονόμου, Χ. Σακονίδης,  Μ. Τζεκάκη, Αξιολόγηση των μαθηματικών γνώσεων μαθητών ΣΤ'  Δημοτικού και Γ' Γυμνασίου

1.2 Β. Δαφέρμος, Η δυσκολία στην κατανόηση της έννοιας του κλάσματος και το σύνδρομο της αποφυγής

1.3b J-C. Rauscher, Η πρόοδος των μαθητών 11-12 ετών στην γεωμετρία: “Ο ρόλος του καθηγητή” και “ο ρόλος της τάξης”

1.4 Γ. Τρούλης, Συναισθηματικότητα και Μαθηματικά: Οι σχέσεις των φοιτητών των Παιδαγωγικών Τμημάτων με τα Μαθηματικά (Στάσεις και αναπαραστάσεις)

 

2. Όψεις της Διδακτικής της Γεωμετρίας

2.1b G. Brousseau, "Οι διδακτικές ιδιότητες της  στοιχειώδους γεωμετρίας"

2.2 Κ. Ζαχάρος, Επιστημολογικά εμπόδια που εμφανίζονται στην μέτρηση επιφανειών επιπέδων σχημάτων

2.3 Π. Αθανασόπουλος, Τ. Πατρώνης, Τοποθεσίες, δρόμοι και σήματα: τρόποι έκφρασης των εννοιών του χωρικού προσανατολισμού μέσα σε ένα πολιτισμικό πλαίσιο συμφραζομένων

2.4 Γ. Θωμαϊδης, Η κατανόηση της αξιωματικής θεμελίωσης και η αποδεικτική ικανότητα των μαθητών στο μάθημα της Ευκλείδειας Γεωμετρίας.

2.5 Ε. Δημητριάδου, Ο ρόλος της Φυσικής στην εισαγωγή του διανύσματος στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση

 

3. Η διδασκαλία των Μαθηματικών και η Πληροφορική

3.1 Μ. Τσιότσιου, Ε. Καρρά, Η δυναμική της "εξήγησης" και η συμβολή της LOGO στον διδακτικό μετασχηματισμό γεωμετρικών εννοιών: Το παράδειγμα της γωνίας

3.2 Μ. Κορδάκη, Η μελέτη μη κυρτών πολυγώνων από μαθητές στο περιβάλλον του μικρόκοσμου C.AR.ME.

3.3b C. Dupuis, Η χρήση λογισμικού στα πλαίσια μιας εισαγωγής στην Στατιστική

 

4. Επιστημολογικά και μεθοδολογικά ζητήματα σχετικά με τα Μαθηματικά και την διδασκαλία τους

4.1b E. Barbin, "Κάνω Γεωμετρία": Συνεισφορά  μιας επιστημολογικής ιστορίας σε διδακτικά θέματα.

4.2b J. Fauvel, Ιστορία των  Μαθηματικών: Μια χρήσιμη πηγή βοήθειας για τον δάσκαλο των                                             Μαθηματικών

4.3 Μ. Καλδρυμίδου, Γνωστικά και επιστημολογικά χαρακτηριστικά της διαδικασίας  γενίκευσης στα σχολικά μαθηματικά

4.4 Μ. Ιατρίδου, Ε. Κολέζα, Στα ίχνη της μαθηματικής ανακάλυψης: Πειραματικά Μαθηματικά

4.5 Μ. Κούρκουλος, Κ. Τζανάκης, Η εκτίμηση και ο έλεγχος ως θεμελιώδεις όψεις της σύλληψης και εκμάθησης μαθηματικών αλγορίθμων

 

5. Θέματα Φιλοσοφίας και Ιστορίας των Μαθηματικών

5.1 Σ. Νεγρεπόντης, Η αμφίδρομη σχέση Πλάτωνος και Ευκλείδου

5.2 Β. Σπηλιωτάκης, Το συνεχές στον Αριστοτέλη

5.3 Μ. Λάμπρου, Το Παλίμψηστο του Αρχιμήδη

  μορφή σε pdf   (176 kb)