5η Διεθνής Διημερίδα Διδακτικής Μαθηματικών

Πανεπιστήμιο Κρήτης

Σχολή Επιστημών Αγωγής

Περιεχόμενα πρακτικών  3ης Διημερίδας


Γενικές Πληροφορίες
Θεματολογία
Προσκεκλημένοι Ομιλητές
Σημαντικές Ημερομηνίες
Υποβολή Εισηγήσεων
Πρόγραμμα
Επιστημονική Επιτροπή
Οργανωτική Επιτροπή
Συνδρομή και Αίτηση Εγγραφής
Πρακτικά
Πρακτικές Πληροφορίες
Διαμονή

Επικοινωνία
Αφίσα



English Version

 

 

 

 

 

 

 

1. Μάθηση και αποτυχία στα Μαθηματικά

1.1b R. Duval: Γλώσσα(ες) και αναπαράσταση(εις) στην διδασκαλία των Μαθηματικών: Δύο και μία τρίτη πρακτικές

1.2 Χ. Λεμονίδης, Α. Παυλίδης: Διδασκαλία και μάθηση της γραπτής διαίρεσης στο δημοτικό σχολείο: συμπεριφορές μαθητών και απόψεις δασκάλων

1.3 Ε. Μαυρικάκης: Ποιότητα επικοινωνίας στην οικογένεια, γλωσσική καλλιέργεια του παιδιού και προμαθηματικές έννοιες

1.4 Ε. Δημητριάδου, Κ. Τζανάκης: Παιδαγωγικές προσεγγίσεις κατά τη διδασκαλία διανυσματικών εννοιών σε μαθητές γ΄ γυμνάσιου

1.5 Γ. Θωμαϊδης, Μ. Σταφυλίδου: Σχεδιασμός και αποτελέσματα μιας διδακτικής παρέμβασης για τη διδασκαλία των συναρτήσεων στη β΄ γυμνάσιου

1.6 Ι. Κανέλος: Πλευρές των γνώσεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και  δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με μερικές στοιχειώδεις έννοιες της θεωρίας αριθμών

 

2. Επιστημολογικά και μεθοδολογικά ζητήματα σχετικά με τα Μαθηματικά και την διδασκαλία τους 

2.1b T. Dreyfus: Τί θεωρείται απόδειξη στην τάξη των Μαθηματικών

2.2b J.D. Phillips,: " Έρως και Θυμός, Αποτυχία και Επιτυχία”

2.3 Ε. Κολέζα, Μ. Ιατρίδου: Η μαθηματική γνώση ως προϊόν κατασκευής: προβληματισμοί γύρω από το πέρασμα από τη θεωρία στην πράξη

2.4 Μ. Τζεκάκη: Η «εκχώρηση»  του προβλήματος: Μια σημαντική φάση στη διδασκαλία των μαθηματικών

2.5. Θ. Τελλίδου: Χρήση μεταγνωστικών στρατηγικών κατά την διδακτική διαδικασία των μαθηματικών

 

3. Εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας των  Μαθηματικών

3.1 Κ. Ζαχάρος Δ. Χασάπης, Ν. Ισπυρλίδου, Ι. Παπαδημητρίου: Μαθητές και μαθήτριες του νηπιαγωγείου και της πρώτης τάξης του δημοτικού σχολείου επινοούν "εργαλεία" μέτρησης του μήκους

3.2 Χ. Λεμονίδης: Η διδασκαλία του συστήματος αρίθμησης στις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου

3.3 Π. Βερύκιος: Μια διαισθητική εισαγωγή των ακέραιων

3.4 M. Κούρκουλος, Κ. Τζανάκης: Οι γραφικές αναπαραστάσεις δεδομένων και ο ρόλος τους στην κατανόηση βασικών στατιστικών εννοιών: Μια πειραματική διδασκαλία με την χρήση καθοδηγούμενης έρευνας σε ομάδες εργασίας

3.5 Β. Γεωργιάδου,  Χ. Μαρκόπουλος, Δ. Πόταρη, Β. Σπηλιωτοπούλου: Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία των μαθηματικών και η εξέλιξη τους σε ένα πλαίσιο συνεργασίας εκπαιδευτικών – ερευνητών

 

4. Διδακτική αξιοποίηση της ιστορίας και της επιστημολογίας των Μαθηματικών

4.1b M. Kronfellner,: Ορισμός εννοιών ως δραστηριότητα  στην τάξη 

4.2 Θ. Πάσχος: Η ιστορία των μαθηματικών ως πλαίσιο  σχεδιασμού μιας σειράς μαθημάτων  για την εισαγωγή στο ορισμένο ολοκλήρωμα

4.3 Κ. Ζορμπαλά, Κ. Τζανάκης: Η έννοια του επιπέδου στην γεωμετρία: Στοιχεία της ιστορικής εξέλιξης ενσωματωμένα σε σύγχρονες αντιλήψεις

 

5.  Διδασκαλία των Μαθηματικών και Πληροφορική

5.1 Χ. Σακονίδης, Β. Κόμης: Δραστηριότητες στα μαθηματικά με χρήση ανοικτών υπολογιστικών περιβαλλόντων

5.2 Π. Σ. Αναστασιάδης, Κ. Χρήστου, Κ. Χαμπιαούρης, Σ  Γεωργίου, Ε. Παπαδοπούλου, Κ. Παπαχρίστου: Εκπαίδευση από απόσταση σε δημοτικά σχολεία της Κύπρου: Η διδασκαλία των μαθηματικών

5.3 Γ. Πολυζώης: Σενάριο διεπιστημονικής προσέγγισης του ηλεκτρικού πεδίου με την βοήθεια του λογισμικού «ΠΟΛΛΑΠΛΑΝ»

  μορφή σε pdf   (164 kb)