5η Διεθνής Διημερίδα Διδακτικής Μαθηματικών

Πανεπιστήμιο Κρήτης

Σχολή Επιστημών Αγωγής

Περιεχόμενα πρακτικών  4ης Διημερίδας


Γενικές Πληροφορίες
Θεματολογία
Προσκεκλημένοι Ομιλητές
Σημαντικές Ημερομηνίες
Υποβολή Εισηγήσεων
Πρόγραμμα
Επιστημονική Επιτροπή
Οργανωτική Επιτροπή
Συνδρομή και Αίτηση Εγγραφής
Πρακτικά
Πρακτικές Πληροφορίες
Διαμονή

Επικοινωνία
Αφίσα



English Version

 

 

 

 

 

 

 

ΤΟΜΟΣ Ι

1. Μάθηση και αποτυχία στα Μαθηματικά

1.1 François Pluvinage: Μαθηματικά από μία διδακτική σκοπιά (κεντρική ομιλία)

1.2 Μ. Bonacina, Α. Haidar,  Μ. Quiroga,  Ε. Sorribas, C. Teti, G. Paván: Διδασκαλία και μάθηση των Μαθηματικών και η ανάπτυξη “κοινωνικομαθηματικών” κανόνων (περίληψη)

1.3 Ε. Βασιλάκη,  Α. Σπυριδάκης, Γ. Σταμέλος, Ε.  Γιαχνάκης, Γ. Κανέλλος: Άγχος Αξιολόγησης και Μεταγνωστικές Δεξιότητες

1.4 M. E. Paradise: Ενισχυτική Εκπαίδευση στα Μαθηματικά (περίληψη)

1.6 R. Ovodenko & P. Tsamir: Πιθανές αιτίες αποτυχίας κατά το χειρισμό της έννοιας του σημείου καμπής (περίληψη)

1.7 G. Noël: Η χρήση των πιθανοτήτων στη διδασκαλία των Μαθηματικών ως κατάλληλη πηγή προβλημάτων (περίληψη)

1.8 Γ. Χαλεπάκη: Δυνατότητες και συμπεριφορά των μαθητών της ΣΤ’ τάξης σε σχέση με τα κριτήρια εκτίμησης και έλεγχου του μεγέθους των αποτελεσμάτων των πράξεων

1.9 Γ. Περικλειδάκης: Η κατανόηση και επίλυση λεκτικών προβλημάτων από τους μαθητές του Δημοτικού σχολείου με μαθησιακές δυσκολίες στα Μαθηματικά: Μια πειραματική διδασκαλία

1.10 Χ. Λεμονίδης & Μ. Χατζηλιαμή: Τα λειτουργικά χαρακτηριστικά της οικογένειας και οι αριθμητικές γνώσεις των νηπίων

1.11 Χ. Ανδρώνη, Ε. Δημητρακοπούλου, Κ. Ζαχάρος: Κοινωνικές και πολιτισμικές παράμετροι της αποτυχίας στα μαθηματικά στο νηπιαγωγείο

 

2. Επιστημολογικά και μεθοδολογικά ζητήματα σχετικά με τα Μαθηματικά και την διδασκαλία τους 

2.1 Fulvia Furinghetti & Annamaria Somaglia: Η ιστορία των μαθηματικών και η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στην πράξη: Μία μελέτη περίπτωσης (κεντρική ομιλία)

2.2 Gert Schubring: Γενικεύοντας την έννοια του πολλαπλασιασμού – Επιστημολογικές συνέπειες της σχέσης μεταξύ ποσότητας και αριθμού (κεντρική ομιλία)

2.3 R. Bkouche: Η Γεωμετρία ανάμεσα στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες (περίληψη)

2.4 D. Escobar: Διδασκαλία πιθανοτήτων και στατιστικής για διαφορετικές επιστήμες (περίληψη)

2.5 Μ. Καλδρυμίδου, Μ. Τζεκάκη, Χ. Σακονίδης: Η διαχείριση των μαθηματικών νοημάτων στη σχολική τάξη

2.6 Κ. Νικολαντωνάκης: Η πράξη του Πολλαπλασιασμού στο πλαίσιο ενός προγράμματος επιμόρφωσης Δασκάλων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης

 2.8 Π. Λιναρδάκης: Διδακτική των Μαθηματικών και λεξικογραφία

3. Εναλλακτικές μορφές διδασκαλίας και νέες τεχνολογίες στην Μαθηματική Εκπαίδευση

3.1 Celia Hoyles & Richard Noss: Σχεδιάζοντας Μαθηματικά Περιβάλλοντα Μάθησης για Συνεργασία από Απόσταση (κεντρική ομιλία)

3.2 Γ. Θωμαΐδης, Μ. Σταφυλίδου: Μια έρευνα για τις προοπτικές και δυνατότητες της διαθεματικής διδασκαλίας: Η περίπτωση της Ευκλείδειας Γεωμετρίας  στην Α΄ Λυκείου

3.3 Ν. Μουσουλίδης, Μ. Πιττάλης, Κ. Χρίστου: Ανάπτυξη ενός παρεμβατικού προγράμματος για τη διδασκαλία της επίλυσης μαθηματικού προβλήματος

3.4 Γ. Μ. Τρούλης: Διαθεματικότητα και Μαθηματικά: Παραδείγματα μοντελοποίησης

3.5 Ε. Θεοδώρου & Χ. Λεμονίδης: Εθνομαθηματικά και Γεωμετρία: μια νέα διαθεματική πρόταση για τη διδασκαλία της Γεωμετρίας στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού

 3.6 C. Bonotto: Να μαθηματικοποιήσουμε την καθημερινότητα ή να κάνουμε καθημερινότητα τα μαθηματικά; (περίληψη)

 3.7 J.L. Galán, M.A. Galán, A. Gálvez, A.J.    Jiménez, Y. Padilla, P. Rodríguez:   Προγραμματισμός με CAS σαν μια εναλλακτική μέθοδος διδασκαλίας των Μαθηματικών σε μηχανικούς (περίληψη)

3.8 C.  Sárvári: Πρακτικές, επιστημολογικές και ευρετικές αξίες στην εμπλουτισμένη με CAS μαθηματική εκπαίδευση (περίληψη)

3.9 Γ. Πολυζώης: Σχεδιασμός μιας διδακτικής παρέμβασης, με τη βοήθεια λογισμικού, σε προβλήματα πλοήγησης, κατάλληλα για  παιδιά ηλικίας 5-7 ετών

4. Θέματα της Διδακτικής της Γεωμετρίας

4.1 M. Barabash: Διδακτική της γεωμετρίας στο σχολείο βασισμένη στη συστηματική γνώση των εκπαιδευτικών γύρω από μια σχετική γεωμετρική θεωρία (περίληψη)

4.2 Z. Gooya & B. Z. Zangeneh: Πώς οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται τη διδασκαλία της γεωμετρίας στο Ιράν (περίληψη)

4.3 Ι. Γεωργίου, Μ. Καίσαρη, Τ. Πατρώνης: Το Διάνυσμα, το Παραλληλόγραμμο, οι Μετασχηματισμοί και η Διδακτική τους: Πειραματισμός με φοιτητές-πιθανούς αυριανούς δασκάλους της Β΄βάθμιας εκπαίδευσης

 4.4 Ε. Δημητριάδου: Η αποτελεσματικότητα των μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε στοιχειώδεις γεωμετρικές κατασκευές

4.5 Π. Στράντζαλος: Μια καινούργια προσέγγιση της διδασκαλίας της Ευκλείδειας Γεωμετρίας στην Α΄ Λυκείου

4.6 Α. Στράντζαλος: Μια πρόταση “Αλλαγής Πλαισίου” στις συλλογιστικές διαδικασίες της Ευκλείδειας Γεωμετρίας του Λυκείου, με αφορμή μέρος του έργου “περί επιπέδων ισορροπιών” του Αρχιμήδη

4.7 Χ. Mιτσούλλης: Τί έμαθε ένας δάσκαλος και οι μαθητές του της 1ης  τάξης του 5ου γυμνάσιου Ρόδου σε ένα μάθημα πάνω στην έννοια της γωνίας με την χρήση συγκεκριμένων χειροπιαστών αντικειμένων

4.8 Β. Γεωργιάδου-Καμπουρίδη & Χρ.Μπάκας: Αναλύοντας μια πειραματική διδασκαλία γεωμετρίας στην Ε τάξη Δημοτικού

4.9 E. Saucan: Μια θέση για την Διαφορική Γεωμετρία; (περίληψη)

 

μορφή σε pdf   (164 kb)

ΤΟΜΟΣ ΙI

1.      Learning and failure in Mathematics Apprentissage et échec en Mathématiques

1.1 François Pluvinage: Mathématiques d'un point de vue didactique (plenary lecture)

1.2 Μ. Bonacina, Α. Haidar,  Μ. Quiroga,  Ε. Sorribas, C. Teti,  G. Paván: Mathematical teaching-learning and the development of “sociomathematical” norms

1.3 H. Vasilaki, A. Spyridakis, J. Stamelos, E. Yachnakis, J. Kanellos: Test anxiety and metacognitive skills (abstract)

1.4 M. E. Paradise:  Developmental  Mathematics

1.5 D. Tanguay: Une expérimentation sur l'apprentissage de la structure déductive en démonstration

1.6 R. Ovodenko & P. Tsamir: Possible causes of failure when handling the notion of inflection point

1.7 G. Noël: The use of probability as a source of problems in mathematics teaching

1.8 G. Chalepaki: Abilities and behaviour of 6th grade primary school students with regard to the estimation and checking criteria of the magnitude of the arithmetic operation results (abstract)

1.9  G. Perikleidakis: The understanding and the resolution of verbal problems by elementary school pupils with learning disabilities in mathematics: An experimental teaching (abstract)

1.10 Ch. Lemonidis, M. Hatziliami: Family’s functional characteristics and the arithmetical knowledge of preschoolers (abstract)

1.11 Ch. Androni, E. Dimitrakopoulou, K. Zaharos: Social and cultural aspects of failure in mathematics in kindergarten (abstract)

2.      Epistemological and methodological issues on Mathematics and its teaching  Questions épistémologiques et méthodologiques concernant les Mathématiques et leur enseignement

2.1 Fulvia Furinghetti & Annamaria Somaglia: The history of mathematics and teacher education in practice: a case study (plenary lecture)

2.2 Gert Schubring: Generalizing the concept of multiplication – Epistemological implications of the relation between quantity and number (plenary lecture)

2.3 R. Bkouche: La Géométrie entre mathématiques et sciences physiques

2.4 D. Escobar: Teaching probability and statistics for different disciplines

2.5 M. Kaldrymidou,  M. Tzekaki, Ch. Sakonidis: The management of the construction of meaning in the mathematics classroom (abstract)

2.6 K. Nikolantonakis : La multiplication dans le cadre de la formation continue des professeurs d’écoles(abstract)

2.7 L. Venegas: Une réponse possible au manque de motivation envers les mathématiques

2.8 P. Linardakis: Didactics of Mathematics and Lexicography (abstract)

3. Alternative forms of teaching and New Technologies in Mathematics Education
Formes alternatives d’enseignement et nouvelles technologies dans l’Education
Mathématique

3.1 Celia Hoyles & Richard Noss: Designing Mathematical Learning Environments for Collaboration at a Distance (plenary lecture)

3.2 Y. Thomaidis & M. Stafylidou: A research on the perspectives and possibilities of a cross-curricular teaching approach: The case of Euclidean Geometry in the 1st year of the Greek Lyceum (abstract)

3.3 N. Mousoulides, M. Pittalis, C. Christou: Development of an intervention project for teaching problem-solving (abstract)

3.4 G.M. Troulis: Interdisciplinarité et Mathématiques: Exemples de modélisation (abstract)

3.5 E. Theodorou & Ch. Lemonidis: Ethnomathematics and geometry: A new interdisciplinary proposal for teaching Geometry to lower elementary school (abstract)

3.6 C. Bonotto: Mathematizing the everyday or “everydaying” mathematics?

3.7 L. Galán, M.A. Galán, A. Gálvez, A.J. Jiménez, Y. Padilla, P. Rodríguez: Programming with CAS as an alternative method of teaching mathematics in engineering

3.8 C. Sárvári: Pragmatic, epistemological, and heuristic values in CAS enhanced mathematics education

3.9 G. Polyzois: Planning a software-assisted instructive intervention in problems of navigation, suitable for 5-7 year- old children (abstract)

4.  Aspects of the Didactics of Geometry     Questions sur la Didactique de la Géométrie

4.1 M. Barabash: Didactics of geometry teaching at school based on teachers’ systematic knowledge of a relevant geometrical theory

4.2 Z. Gooya & B. Z. Zangeneh: How teachers conceive geometry teaching in Iran

4.3 I. Georgiou, M. Kaisari, T. Patronis: The concepts of vector and parallelogram, their transformations and didactics: An experiment with prospective high school teachers (abstract)

4.4 Ε. Demetriadou: The effectiveness of 15 year-old students in basic geometrical constructions (abstract)

4.5 P. Strantzalos: A new approach to the teaching of Euclidean Geometry to students of the 1st class of the Greek Lyceum (abstract)

4.6 A. Strantzalos: A proposal for a “change of framework” of the reasoning procedures used in high-school Euclidean Geometry, motivated by Archimedes’ work “On Plane Equilibriums” (abstract)

4.7 Ch. Mitsoullis: What a mathematics teacher has learned from his 12 year-old high school pupils when teaching them the concept of angle by using palpable material (abstract)

4.8 B. Georgiadou-Kambouridou & Ch. Bakas: Analyzing a teaching experiment in Geometry with 5th grade primary school pupils (abstract)

4.9 E. Saucan:  A place for differential geometry?

 

μορφή σε pdf   (164 kb)