Λογισμικό NXT Educator


Λογισμικό NXT

Το λογισμικό LEGO ® MINDSTORMS ® NXT  σας δίνει τη δυνατότητα να προγραμματίσετε  το εφευρετικό ρομπότ NXT  και να φορτώσετε τα προγράμματά σας  στο NXT μέσω θύρας USB ή σύνδεσης Bluetooth.Το διαισθητικό «σύρε και άσε» λογισμικό, συμβατό με PC και Mac , βασισμένο στο National Instruments LabVIEW, έρχεται με ενσωματωμένο οδηγούς προγραμματισμού και οδηγίες κατασκευή  για ένα εύκολο ξεκίνημα με τα MINDSTORMS NXT. Δοκιμάστε το λογισμικό LEGO MINDSTORMS NXT στο National Instruments.com

Κέντρο Ρομπότ

Είναι εύκολο να ξεκινήσετε με την κατασκευή και τον προγραμματισμό LEGO NXT καθως το Λογισμικό MINDSTORMS LEGO NXT  έρχεται με οδηγίες κατασκευής και προγραμματισμού για 4 ενδιαφέροντα μοντέλα που μπορείτε να κατασκευάσετε και να πρόγραμματησετε.

Ξεκινήστε την ανάπτυξη και το προγραμματισμό με την επιλογή ενός πρότυπου ρομπότ.
Σας προτείνουμε να ξεκινήσετε με το TriBot όπως είναι σε συνέχειες στο
υπόδειγμα Γρήγορης Εκκίνησης  που περιλαμβάνεται στο κουτί.

Απαιτήσεις συστήματος για το Λογισμικό LEGO MINDSTORMS NXT :

Windows
Intel ® Pentium ® ή συμβατό επεξεργαστή, 800 MHz ελάχιστο

Windows XP Professional ή Home Edition με Service Pack 2

256MB μνήμης RAM ελάχιστο

Έως 300MB διαθέσιμου χώρου στον σκληρό δίσκο

XGA οθόνη (1024×768)

1 διαθέσιμη θύρα USB

Οδηγός
CD-ROM

Συμβατό προσαρμογέα Bluetooth (προαιρετικά) *

Macintosh
PowerPC® G3, G4, G5 επεξεργαστής, 600 MHz ελάχιστο
Apple MacOS X 10.3.9 ή 10,4 V.

256MB μνήμης RAM ελάχιστο
Έως 300MB διαθέσιμου χώρου στον σκληρό δίσκο
XGA οθόνη (1024×768)

1 διαθέσιμη θύρα USB

Οδηγός
CD-ROM

Συμβατός προσαρμογέας Bluetooth (προαιρετικά) *

* Υποστήριξη λογισμικού στο πρωτόκολλο Bluetooth περιλαμβάνουν το Widcomm Bluetooth για Windows (νεότερη από SP5 v. 1.4.2.10), και τα προγράμματα Bluetooth που περιλαμβάνονται στο Microsoft Windows XP (με Service Pack 2) και Apple MacOS X (10.3.9 και 10.4)

Η LEGO MINDTSORMS NXT Software βασίζεται στο NI LabVIEW, ένα διαισθητικό γραφικό (GUI) λογισμικό προγραμματισμού που χρησιμοποιηται από επιστήμονες και μηχανικούς σε όλο τον κόσμο για το σχεδιασμό, τον έλεγχο και την δοκιμή καταναλωτικών προϊόντων και συστημάτων, όπως τα MP3 και DVD players, κινητά τηλέφωνα, καθώς και όχημα αερόσακων συστημάτων ασφαλείας. Στις εφαρμογές του περιλαμβάνονται, βοήθεια για τον έλεγχο στην εξερεύνηση του Mars Pathfinder της NASA και δοκιμές για το Microsoft Xbox. Διαβάστε περισσότερα για το NI LabVIEW και για το πώς NI και LEGO ανεπτύξαν από κοινού το λογισμικό LEGO MINDSTORMS NXT  σε: http://www.ni.com/mindstorms.

Tags : , | add comments

NXT Σερβοκινητήρες

Σερβοκινητήρες

Οι τρεις σερβοκινητήρες δίνουν στο ρομπότ σας την ικανότητα να κινηθεί. Εάν χρησιμοποιήσετε το μπλοκ (κύβο, τετράγωνο, τεμάχιο) μπλοκ Μετακίνηση  στο λογισμικό MINDSTORMS LEGO NXT για να προγραμματίσετε  τους κινητήρες, οι δύο κινητήρες αυτόματα θα συγχρονιστούν , έτσι ώστε το ρομπότ θα κινηθεί σε ευθεία γραμμή.

Ενσωματωμένος Αριθμητήρας Περιστροφής

Κάθε σερβοκινητήρας έχει έναν ενσωματωμένο Αισθητήρα Περιστροφής. Αυτό σας επιτρέπει τον έλεγχο των κινήσεων του ρομπότ με ακρίβεια. Ο Αισθητήρας Περιστροφής μέτρα την περιστροφή το κινητήρα σε μοίρες ή πλήρης περιστροφές [ακρίβεια + / – μία μοίρα]. Μία περιστροφή είναι ίση με 360 μοίρες, οπότε αν ορίσετε την περιστροφή του κινητήρα σε 180 μοίρες, ο άξονας εξόδου θα κάνει μισή στροφή. Ο ενσωματωμένο Αισθητήρας Περιστροφής σε κάθε κινητήρα επίσης, σας επιτρέπει να ορίσετε διαφορετικές ταχύτητες σας για κινητήρες [θέτοντας διαφορετικές παραμέτρους ισχύος στο λογισμικό]. Δοκιμάστε τη λειτουργία των κινητήρων σε διαφορετικές ταχύτητες.

Ελένξτε το!

Ελέγξτε την ικανότητα του ενσωματωμένου Αισθητήρας Περιστροφής για τη μέτρηση της απόστασης:

1. Σύνδεσε ένα σερβοκινητήρα στο NXT
2. Επιλέξτε το υπομενού VIEW στην οθόνη του NXT
3. Επιλέξτε το εικονίδιο Motor rotations.
4. Επιλέξτε τη θύρα όπου έχετε συνδέσει τον σερβοκινητήρα
5. Τοποθετήστε ένα τροχό στον κινητήρα και μετρήστε τις περισροφές καως ο τροχός κυλά κατα μήκος του δαπέδου.

Δοκιμάστε Με!

Το NXT έρχεται με μία λειτουργία Try Me (δοκιμάστε με). Συνδέστε ένα κινητήρα στη θύρα Α του NXT και επιλέξτε στην οθόνη του NXT πρώτα το υπομενού Try Me και μετά Try-Motor. Θα έχετε μια διασκεδαστική αντίδραση.

Tags : , | add comments

NXT Αισθητήρας Υπέρηχων (ή απλά απόστασης)

Αισθητήρας Υπέρηχων

Ο Αισθητήρας Υπέρηχων είναι ένας από τους δύο αισθητήρες που δίνουν σας ρομπότ όραση [Ο Αισθητήρας Φωτός είναι ο άλλος]. ο Αισθητήρας Υπέρηχων επιτρέπει στο ρομπότ σας να βλέπει και να εντοπίζει αντικείμενα. Μπορείτε επίσης να το χρησιμοποιήσετε για να κάνετε το ρομπότ σας να αποφύγει τα εμπόδια, να καταλαβαίνει και να μέτρά απόσταση, και να ανίχνευει κίνηση. Ο Αισθητήρας Υπέρηχων μέτρα απόσταση σε εκατοστά και σε ίντσες. Είναι σε θέση να μετρά τις αποστάσεις από 0 έως 255 εκατοστά με ακρίβεια +/- 3 εκατοστών.

Ο Αισθητήρας Υπέρηχων χρησιμοποιεί την ίδια επιστημονική αρχή όπως οι νυχτερίδες: μέτρα την απόσταση από τον υπολογισμό του χρόνου που χρειάζεται ένα ηχητικό κύμα για να χτυπήσει ένα αντικείμενο και να επιστρέψει πίσω – όπως η ηχώ. Αντικειμένα μεγάλου μεγέθους με σκληρές επιφάνειες επιστρέφουν τις καλύτερες αναγνώσεις. Αντικείμενα από μαλακό ύφασμα ή ότι είναι κυρτό [σαν μια μπάλα] ή είναι πολύ λεπτό ή μικρό μπορεί να είναι δύσκολο για τον αισθητήρα να τα ανιχνεύσει.
* Σημειώστε ότι δύο ή περισσότεροι αισθητήρες υπερήχων που λειτουργούν στον ίδιο χώρο μπορεί να διακόπτουν ο ένας τις
αναγνώσεις του άλλου.

Έλεχξε το!
Ελέγξτε της ικανότητας του Αισθητήρα Υπέρηχων για τη μέτρηση της απόστασης:

1. Συνδέστε τον Αισθητήρα Υπέρηχων στο NXT,
2. Επιλέξτε το υπομενού View στην οθόνη του NXT,
3.
Επιλέξτε το εικονίδιο Ultrasonic (ίντσες ή εκατοστά),
4.
Επιλέξτε την θύρα όπου έχετε συνδέσει τον αισθητήρα,
5. Μετρήστε την απόσταση από ένα αντικείμενο. Για παράδειγμα, μετακινείστε το χέρι σας πιο κοντά στον αισθητήρα και θα δείτε την αλλαγή στην ανάγνωση.

Δοκιμάστε Me

Το NXT έρχεται με μία λειτουργία Try Me (δοκιμάστε με). Συνδέστε ένα Αισθητήρας Υπέρηχων στη θύρα 4 του NXT και επιλέξτε στην οθόνη του NXT πρώτα το υπομενού Try Me και μετά Try-Ultrasonic. Θα έχετε μια διασκεδαστική αντίδραση.

Tags : , | add comments


Αισθητήρας Ήχου

Ο Αισθητήρας Ήχου κάνει ρομπότ σας να ακούσει! Ο Αισθητήρας Ήχου μπορεί να ανιχνεύσει τόσο ντεσιμπέλ [dB] όσο και προσαρμοσμένα ντεσιμπέλ [dBA]. Ένα ντεσιμπέλ είναι μια μονάδα μέτρησης της ηχητικής πίεσηςdBA: για  ανίχνευση προσαρμοσμένων  ντεσιμπέλ, η ευαισθησία του αισθητήρα είναι προσαρμοσμένη στην ευαισθησία του ανθρώπινου αυτιού. Με άλλα λόγια, αυτοί είναι οι ήχοι που τα αυτιά σας μπορούν να ακούσουν.

dB: για  ανίχνευση πρότυπων [αδιόρθωτων] ντεσιμπέλ, όλοι οι ήχοι μετρούνται με την ίδια ευαισθησία. Έτσι, οι ήχοι μπορεί να περιλαμβάνουν ορισμένα κομματια που είναι πάρα πολύ υψηλά ή πολύ χαμηλά για να τα ακούσει το ανθρώπινο αυτί .

Ο Αισθητήρας Ήχου μπορεί να μέτρα  στάθμη ηχητικής πίεσης έως 90 dB – το επίπεδο μιας χορτοκοπτικής μηχανής. Οι στάθμες ηχητικής πίεσης είναι εξαιρετικά περίπλοκες, έτσι η τιμή του Αισθητήρα Ήχου στο NXT εμφανίζεται σε ποσοστό [%]. Όσο χαμηλότερο είναι το ποσοστό, τόσο πιο χαμηλής έντασης είναι ο ήχος, για παράδειγμα:

• 4-5% είναι όπως ένα σιωπηλό σαλόνι
• 5-10% κάποιος που μιλάει από κάποια απόσταση
• 10-30% είναι μια φυσιολογική συνομιλία κοντά στην αισθητήρα ή μουσική σε κανονική ένταση
• 30-100% είναι άτομα που φωνάζουν ή μουσική που παίζεται σε μεγάλη ένταση

Ελέγξτε το!

Έλεγξε την ικανότητα του Αισθητήρας Ήχου να διαβάζει την ένταση του ήχου:

1. Συνδέστε τον Αισθητήρας Ήχου στο NXT,
2. Επιλέξτε το υπομενού VIEW στην οθόνη του NXT,
3. Επιλέξτε το εικονίδιο
Sound,
4.
Επιλέξτε τη θύρα, όπου έχετε συνδέσει τον αισθητήρα.
5. Κάντε μερικές ήχους στον Αισθητήρα Ήχου και παρακολουθήστε τις αναγνώσεις που εμφανίζονται στην οθόνη του NXT.
Χρησιμοποιήστε τον αισθητήρα για να διαβάσετε μερικές ήχους από γύρω σας. Πόσο δυνατά μιλούν οι γονείς σας; Πόσο δυνατά χτυπά το κουδούνι της πόρτα σας;

Δοκιμάστε Με!

Το NXT έρχεται με μία λειτουργία Try Me (δοκιμάστε με). Συνδέστε ένα Αισθητήρας Ήχων στη θύρα 2 του NXT και επιλέξτε στην οθόνη του NXT πρώτα το υπομενού Try Me και μετά Try-Sound. Θα έχετε μια διασκεδαστική αντίδραση.

Tags : , | add comments


Αισθητήρας Αφής

The Touch Sensor gives your robot a sense of touch. The Touch Sensor detects when it is being pressed by something and when it is released again.Ο Αισθητήρας Αφής δίνει στο ρομπότ σας την αίσθηση της αφής. Ο Αισθητήρας Αφής ανιχνεύει όταν αυτός πιέζεται απο κάτι άλλο και όταν απελευθερωθεί.


Προτάσεις για τη χρήση

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον Αισθητήρας Αφής για να κάνετε το ρομπότ σας να συλλέξει πράγματα: ένας ρομποτικός βραχίονας εφοδιασμένος με Αισθητήρας Αφής κάνει το ρομπότ σας να γνωρίζει αν υπάρχει ή δεν υπάρχει κάτι στο χέρι για να το αρπάξει. Ή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα Αισθητήρα Αφής στο ρομπότ σας για να αποφασίσει σχετικά με μια εντολή. Για παράδειγμα, πιέζοντας τον Αισθητήρα Αφής μπορείτε να κάνετε το ρομπότ να περπατά, να μιλά, να κλείνει μία πόρτα, ή να ανοίγει την τηλεόρασής σας.

Δοκιμάστε Με!

Το NXT έρχεται με μία λειτουργία Try Me (δοκιμάστε με). Συνδέστε ένα Αισθητήρα Αφής στη θύρα 1 του NXT και επιλέξτε στην οθόνη του NXT πρώτα το υπομενού Try Me και μετά Try-Touch. Θα έχετε μια διασκεδαστική αντίδραση.

Tags : , | add comments


Ο Κύβος NXT (ή απλά τούβλο)

Το NXT είναι ο εγκέφαλος του ρομπότ MINDSTORMS®. Είναι ένα έξυπνο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο τούβλο LEGO®  που επιτρέπει στο MINDSTORMS  να «ζωντανεύει» και να εκτελέσει διάφορες εργασίες.

Θύρες κινητήρων

Το NXT έχει τρεις θύρες εξόδου για την τοποθέτηση κινητήρων – Θύρες Α, Β και C.

Θύρες Αισθητήρων

Το NXT έχει τέσσερις θύρες εισόδου για τη επισύναψη των αισθητήρων – Θύρες 1, 2, 3 και 4.

Θύρα USB

Συνδέστε ένα καλώδιο USB στη θύρα USB και να κατεβάσετε τα προγράμματα από τον υπολογιστή σας στο NXT (ή να φόρτωσετε τα  δεδομένων από τον ρομπότ στον υπολογιστή σας). Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε την ασύρματη σύνδεση Bluetooth για το κατέβασμα και το ανέβασμα αρχείων.

Μεγάφωνο

Κάντε ένα πρόγραμμα με πραγματικούς ήχους και να ακούσετε τους κατά την εκτέλεση του προγράμματος

NXT Κουμπιά

Πορτοκαλί κουμπί: Άνοιγμα On/ Εισαγωγή Enter / Εκτέλεση Run
Βέλη φωτεινό γκρι: Χρησιμοποιείουνται για μετακίνηση αριστερά και δεξιά στο μενού του NXT
Κουμπί σκούρο γκρι: Μηδενισμός Clear / Επιστροφή Go back

Οθόνη NXT

Το NXT σας έρχεται με πολλά χαρακτηριστικά – δείτε τον Οδηγό Χρήσης MINDSTORMS NXT που έρχεται μαζί με το σύνολο NXT για ειδικές πληροφορίες των εικονιδίων και επιλογών της οθόνης

Τεχνικές προδιαγραφές

32-bit ARM7 μικροϋπολογιστής
256 Kbytes FLASH, 64 Kbytes RAM
8-bit μικροελεγκτής AVR
4 Kbytes FLASH, 512 Byte RAM
Ασύρματης επικοινωνίας Bluetooth (Bluetooth v2.0 συμμορφούμενη Κατηγορία ΙΙ)
USB θύρα πλήρους ταχύτητας  (12 Mbit / s)<
4 θύρες εισόδου, 6-πλό καλώδιο ψηφιακής πλατφόρμας (μια θέρα περιλαμβάνει ένα IEC 61158 /EN 50 170 συμβατή επέκταση θυρας για μελλοντική χρήση)
3 θύρες εξόδου, 6-πλό καλώδιο ψηφιακής πλατφόρμας
οθόνη γραφικών LCD με 100 x 64 pixel
Μεγάφωνο – ποιότητας ήχου 8 kHz . Κανάλια ήχου με 8-bit ανάλυση και 2-16 KHz δείγμαληψία.
Πηγή ισχύος: 6 μπαταρίες AA

Tags : , | add comments

Η πρώτη γενιά LEGO Mindstorms χτίστηκε γύρω από το κομμάτι της LEGO με τη μορφή τούβλου γνωστό ως RCX. Περιέχει έναν μικροελεγκτή Renesas H8/300 ως εσωτερική ΚΜΕ του. Το τούβλο προγραμματίζεται με τη μεταφόρτωση ενός προγράμματος (που γράφεται σε μια από διάφορες διαθέσιμες γλώσσες προγραμματισμού) από ένα PC ή MAC στη RAM του τούβλου μέσω μιας ειδικής υπέρυθρης διεπαφής (IR).

Αφότου αρχίσει ο χρήστης ένα πρόγραμμα, μια δημιουργία RCX Mindstorms μπορεί να λειτουργήσει από μόνη της, ενεργώντας στα εσωτερικά και εξωτερικά ερεθίσματα σύμφωνα με τις προγραμματισμένες οδηγίες. Επίσης, δύο ή περισσότερα τούβλα RCX μπορούν να επικοινωνήσουν το ένα με το άλλο μέσω της διεπαφής IR, επιτρέποντας τη συνεργασία ή τον ανταγωνισμό μεταξύ των τούβλων. Εκτός από τη θύρα IR, υπάρχουν τρεις θύρες εισαγωγής αισθητήρων και τρεις θύρες σύνδεσης μηχανών (επίσης χρησιμοποιήσιμοι για τους λαμπτήρες, κ.λπ.). Υπάρχει επίσης μία LCD που μπορεί να επιδείξει το επίπεδο φόρτισης των μπαταριών, την κατάσταση των θυρών εισόδου-εξόδου, το ποιο πρόγραμμα εκτελείται, καθώς και άλλες πληροφορίες. Τα τούβλα RCX έκδοσης 1.0 διαθέτουν μία παροχή ρεύματος για να επιτρέπουν τη συνεχή λειτουργία αντί της λειτουργίας περιορισμένου χρόνου κατά τη χρησιμοποίηση μπαταριών. Στην έκδοση RCX 2.0, η παροχή ρεύματος αφαιρέθηκε. Τα τούβλα RCX με παροχή ρεύματος είναι δημοφιλή για τα στατικά προγράμματα ρομποτικής (όπως τα ρομπότ βραχίονες) ή για τα πρότυπα μοντέλα τρένων Lego.

Κατασκευή του RCX

Το RCX (Robotic Control X), ειναι ένας αυτόνομος μικροελεγκτής που μπορεί να προγραμματιστεί χρησιμοποιώντας ένα PC. Το RCX χρησιμεύει ως ο εγκέφαλος των εφευρέσεων LEGO MINDSTORMS. Χρησιμοποιεί τους αισθητήρες που μας παρέχουν τα Mindstorms ως είσοδο από το περιβάλλον του, επεξεργάζεται αυτά τα στοιχεία, και με βάση αυτά δίνει κίνηση στους κινητήρες.

Προγραμματίζοντας το RCX

Οι χρήστες χτίζουν αρχικά το ρομπότ τους χρησιμοποιώντας τα κομμάτια LEGO και το RCX. Κατόπιν δημιουργούν ένα πρόγραμμα της αρεσκείας τους χρησιμοποιώντας όποια διαθέσιμη γλώσσα θέλουν (Robolab, NQC ή LEJOS, εμείς θα ασχοληθούμε μόνο με τη γλώσσα LEJOS) και το φορτώνουν στο RCX χρησιμοποιώντας μια ειδική υπέρυθρη συσκευή αποστολής σημάτων. Η δημιουργία τους μπορεί πλέον να αλληλεπιδράσει με το περιβάλλον, πλήρως αυτόνομα. Η επικοινωνία γίνεται με τη βοήθεια του υπέρυθρου φωτός. Ένας υπέρυθρος αισθητήρας συνδέεται σε σειριακή θύρα ή σε θύρα USB. Μια ασύρματη σύνδεση με το ίδιο το RCX του επιτρέπει να κινηθεί ελεύθερα, ειδικά ως τμήμα της κίνησης των οχημάτων ρομπότ

Η επικοινωνία μεταξύ PC και RCX

Οι θύρες του RCX

Το RCX έχει τρεις θύρες εισόδου για αισθητήρες (π.χ. αισθητήρα αφής ή αισθητήρα φωτός) και τρεις θύρες εξόδου (π.χ. για τους κινητήρες ή για τα λαμπάκια).

Υποστηριζόμενες Γλώσσες προγραμματισμού

  • RCX Code (περιέχεται στις Mindstorm εκδόσεις λιανικής)
  • ROBOLAB (βασίζεται στο LabVIEW και αναπτύχθηκε στο Tufts University)

Δημοφιλείς Γλώσσες τρίτων κατασκευαστών:

  • C and C++ under BrickOS (formerly LegOS)
  • Java under leJOS or TinyVM
  • NQC («Not Quite C»)
  • pbFORTH (επεκτάσεις της Forth γλώσσας προγραμματισμού)
  • Visual Basic (μέσω του COM+ interface παρεχόμενο με το CD)
  • RobotC (νέα γλώσσα συμβατή με την έκδοση NXT )

Η γλώσσα LEJOS

Το LEGO Java Operating System (LeJos) είναι μια γλώσσα προγραμματισμού βασισμένη σε JAVA που χρησιμοποιείται για να προγραμματίζουμε το RCX. Από τη στιγμή που η JAVA είναι μια αντικειμενοστραφής γλώσσα προγραμματισμού, έτσι και η LeJos μας προσφέρει όλα τα πλεονεκτήματα του αντικειμενοστραφούς προγραμματισμού. Το LeJOS αναπτύχθηκε εξ’ολοκλήρου από τον Jose Solorzano, αλλά τώρα συντηρείται από τους Paul Andrews και Jürgen Stuber. Το γεγονός ότι το leJOS είναι ένα καινούργιο firmware για το RCX σημαίνει ότι μπορούμε να κάνουμε τα προγράμματα μας πιο εξελιγμένα από ότι ήταν δυνατό χρησιμοποιώντας είτε το προγραμματιστικό περιβάλλον της LEGO (Robolab) είτε το NQC (Not Quite C).

Tags : , | add comments

Το σύνολο Lego Mindstorms

Posted by sanagn on Σάββατο Ιαν 24, 2009 Under Εισαγωγή στην Πληροφορική

Τα Lego Mindstorms είναι μια σειρά προϊόντων της Lego για εκπαιδευτικό σκοπό , που συνδυάζουν προγραμματίζομενους κύβους (τούβλα) με ηλεκτρικές μηχανές, αισθητήρες, τουβλάκια Lego, και τεχνικά κομμάτια Lego (όπως εργαλεία, άξονες, ακτίνες, και υδραυλικά μέρη) κατάλληλα για να κατασκευάσει ο χρήστης ρομπότ και άλλα αυτοματοποιημένα ή διαλογικά συστήματα.

Η πρώτη εμπορική έκδοση Lego Mindstorms κυκλοφόρησε το 1998 και πωλήθηκε εμπορικά με την επωνυμία Robotics Invention System (RIS). Η τρέχουσα έκδοση κυκλοφόρησε το 2006 ως Lego Mindstorms NXT. Η αρχική Mindstorms Robotics Invention System περιείχε ενα προγραμματιζομενο τούβλο (RCX), δύο κινητήρες, δύο αισθητήρες αφής, και έναν αισθητήρα φωτός. Η νεότερη έκδοση NXT έχει τρεις σερβοκινητήρες και τέσσερις τύπυς αισθητήρων (αφής, φωτός, ήχου, και απόστασης). Τα Lego Mindstorms μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την κατασκευεί μοντέλων με ηλεκτρομηχανικά μέρη ελεγχόμενα από υπολογιστή . Πολλά συστημάτα από την καθημερινή μας ζωή , από ελεγκτές ανελκυστήρων έως βιομηχανικά ρομπότ, μπορούν να διαμορφωθούν χρησιμοποιώντας τα Mindstorms. Τα Mindstorms kits προέκυψαν μέσω μιας συνεργασίας μεταξύ της Lego και του MIT Media Laboratory ως εκπαιδευτικό εργαλείο. Η εκπαιδευτική έκδοση των προϊόντων καλείται Lego Mindstorms for Schools, και έρχεται με το λογισμικό προγραμματισμού ROBOLAB, που αναπτύχθηκε στο Πανεπιστήμιο Tufts χρησιμοποιώντας ως μηχανή το National Instruments LabVIEW.

Tags : , | add comments

Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης στα πλαίσια του μαθήματος «Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Ρομποτικής» καθ. Π.Γ. Μιχαηλίδης, εεδιπ Σ. Αναγνωστάκης συμμετείχε σε διαγωνισμό Ρομποτικής LEGO – NXT Innovations στο Athens Digital Week (Τεχνόπολις , Γκάζι από την Πέμπτη 16 ως τη Κυριακή 19 Οκτωβρίου ) με δυο ομάδες.

αφίσα_συμμετοχής_adw3

Γραφούλης

Καλαμαρά, Στάικου, Στούμπου

Ρομποτικός Χημικός Αναλυτής

Μιλτιάδης Τσίγκρης

Ο ‘Γραφούλης’ είναι ένα ρομπότ που προγραμματίζεται να γράφει σε μεγάλη επιφάνεια. Σχεδιάστηκε σαν εισαγωγικό θέμα για να κινεί το ενδιαφέρον των μαθητών στο Δημοτικό Σχολείο. Εισάγει σταδιακά το μαθητή στον κόσμο της πληροφορικής και της τεχνολογίας.

Αυτόματο Ρομποτικό Σύστημα που μετρά χημικές παραμέτρους (πχ οξέα στο λάδι ή στο κρασί κλπ) σύμφωνα με τον προγραμματισμό του χειριστή σε σειρά δειγμάτων. Σύστημα διδακτικά σχεδιασμένο να συνδυάσει τη Ρομποτική με τις Φυσικές Επιστήμες και να εξοικειώσει τα παιδιά με την πρακτική εφαρμογή των ρομποτικών συστημάτων στη καθημερινή πράξη.

Βίντεο από την συμμετοχή

Tags : , , | add comments