Διαγωνισμός SUMO

Σημείωση: Όλοι οι κανόνες ενδέχεται να αλλάξουν χωρίς προειδοποίηση.
Όνομα Εκδήλωσης: Sumo
Αριθμό ρομπότ ανά εκδήλωση: Δύο
Διάρκεια Αγώνα: 3 λεπτά
Βάρος Ρομπότ: 25 g-3 kg
Διαστάσεις Ρομπότ: όπως παρακάτω:
Προδιαγραφές Αρένας: ως κατωτέρω
Robot Control Προδιαγραφές: Αυτόνομη ή
απομακρυσμένου ελέγχου (χωριστές κατηγορίες και δεν
ανταγωνίζονται το ένα το άλλο.)
Robot Προδιαγραφές
1. Ένα ρομπότ πρέπει να έχει τέτοιες διαστάσεις ώστε να χωράει σε τετράγωνο
πλαίσιο αντιστοίχων διαστάσεων για τη συγκεκριμένη κατηγορία.
2. Η συνολική μάζα του ρομπότ κατά την έναρξη του αγώνα πρέπει να είναι κάτω
από το βάρος που ορίζεται για τη συγκεκριμένη κατηγορία.
Κλάση Ύψος Πλάτος Μήκος Βάρος
3 kg Sumo απεριόριστο 20 εκατοστά 20 εκατοστά 3.000 g
Mini Sumo απεριόριστο 10 εκατοστά 10 εκατοστά 500 g
Micro Sumo 5 εκατοστά 5 εκατοστά 5 εκατοστά 100 g
Nano Sumo 2,5 εκατοστά 2,5 εκατοστά 2,5 εκατοστά 25 g
Lego/Vex Sumo απεριόριστο 15,2 εκατοστά 15,2 εκατοστά 1.000 g
Humanoid (RoboOne) 50 εκατοστά 20 εκατοστά 20 εκατοστά 3.000 g
3. Τα Νάνο (25 g), Micro (100g), Mini (500g), LEGO (1000g), και Vex (1000g)
ρομπότ πρέπει να είναι αυτόνομα. Κάθε μέθοδος ελέγχου μπορεί να χρησιμοποιηθεί,
αρκεί να είναι πλήρως ενσωματωμένη στο ρομπότ. Η αυτόνομη λειτουργία του
ρομπότ πρέπει να αρχίσει αυτόματα σε λιγότερο από πέντε δευτερόλεπτα μετά που
ξεκίνησε το ρομπότ από το χρήστη. Τα ρομπότ των 3 kg Sumo and Humanoid
μπορούν να ελέγχονται από απόσταση. Τα remote controlled ρομπότ ξεκινoύν με
σύνθημα από τους κριτές.
4. Ένας αριθμός σε κάθε ρομπότ θα δοθεί κατά την εγγραφή, και θα εμφανίζετε κατά
την διάρκεια του αγώνα
Τμήμα 1: Ορισμός του Αγώνα Sumo
Άρθρο 1 [Ορισμός] Ένας αγώνας είναι η μάχη μεταξύ των ρομπότ δύο ομάδων, κάθε
ομάδα έχει έναν ή περισσότερους διαγωνιζόμενους. Μόνο ένα μέλος της ομάδας
μπορεί να πλησιάσει την Αρένα. Άλλα μέλη της ομάδας πρέπει να παρακολουθούν
από το ακροατήριο. Σύμφωνα με τους κανόνες του παιχνιδιού (που στο εξής θα
αναφέρονται ως «οι κανόνες»,) η κάθε ομάδα ανταγωνίζεται για μια Dohyo
(δακτύλιος σούμο) με ένα ρομπότ που έχει κατασκευαστεί με τις προδιαγραφές του
τμήματος 3. Ο αγώνας ξεκινά με εντολή του διαιτητή και είναι συνεχής μέχρις ότου
ένας διαγωνιζόμενος κερδίσει δύο Yuhkoh σημεία. Ο διαιτητής θα κρίνει το νικητή
του αγώνα.
2: Απαιτήσεις για την Dohyo (Sumo Ring)
Άρθρο 2 [Dohyo Εσωτερικό] Η dohyo ορίζεται ως η επιφάνεια που περιβάλλεται της
οριακής γραμμής του δακτυλίου (συμπεριλαμβανομένης). Οπουδήποτε εκτός της
ζώνης αυτής ονομάζεται dohyo εξωτερικό.
Άρθρο 3 [Dohyo Προδιαγραφές]
1. Ο δακτύλιος πρέπει να είναι κυκλικού σχήματος και των κατάλληλων διαστάσεων
για τη συγκεκριμένη κατηγορία μεγέθους.
2. Γραμμές Shikiri (γραμμές εκκίνησης) αποτελούνται από δύο παράλληλες γραμμές
βαμμένες καφέ (ή ισοδύναμο για την απορρόφηση του φωτός IR) στο κέντρο του
δακτυλίου με κατάλληλο πλάτος και απόστασης για τη συγκεκριμένη κατηγορία. Η
απόσταση διαχωρισμού μεταξύ των γραμμών μετράται εξωτερικά των άκρων τους.
Κλάση Shikiri
Πλάτος
Shikiri
Μήκος
Shikiri
Απόσταση
Border Πλάτος
3 kg/Humanoid 2 εκατοστά 20 εκατοστά 20 εκατοστά 5 εκατοστά
Mini/Lego/Vex 1 εκατοστό 10 εκατοστά 10 εκατοστά 2,5 εκατοστά
Micro Sumo 0,5 εκατοστά 5 εκατοστά 5 εκατοστά 1,25 εκατοστά
Nano Sumo 0,25
εκατοστά
2,5 εκατοστά 2,5 εκατοστά 0,625 εκατοστά
3. Η εξωτερική οριακή γραμμή είναι ένας λευκός κυκλικός δακτύλιος, πλάτους
ανάλογου με την κατηγορία του ρομπότ. Η αρένα περιλαμβάνει και το πλάτος του
δακτυλίου.
Dohyo Κατασκευή
Κλάση Ύψος Διάμετρος Υλικό
3 kg Humanoid 5,00 εκατ 154,0 εκατ Polyurethane
coated steel plate
Mini/Lego/Vex 2,50 εκατ 77,0 εκατ Μελαμίνη
MicroMicro 1,25 εκατ 38,5 εκατ Μελαμίνη
Nano Νάνο 0,625 εκατ 19,25 εκατ Μελαμίνη
Άρθρο 4 [Dohyo Εξωτερική] Θα πρέπει να υπάρχει ένας χώρο κατάλληλος για τη
συγκεκριμένη κλάση έξω από το εξωτερικό άκρο του δακτυλίου. Ο χώρος αυτός
μπορεί να είναι οποιουδήποτε χρώματος, και μπορεί να είναι οποιοδήποτε υλικό
καθόσον οι βασικές έννοιες των κανόνων αυτών δεν παραβιάζονται. Η περιοχή αυτή,
με το δακτύλιο στο κέντρο, είναι η «περιοχή του δαχτυλιδιού».
3: Απαιτήσεις για Robots
Άρθρο 5 [Robot Προδιαγραφές]
1. Ένα ρομπότ δύνανται να επεκτείνεται σε μέγεθος μετά την έναρξη ενός αγώνα,
αλλά δεν πρέπει να διαχωρίζεται φυσικά σε κομμάτια, και πρέπει να παραμείνει ένα
ενιαίο ρομπότ. Ρομπότ που παραβιάζουν αυτούς τους περιορισμούς θα χάσουν το
ματς. Βίδες, περικόχλια και άλλα μέρη με συνολικό βάρος μικρότερο από 5
γραμμάρια αν πέσουν από ένα ρομπότ δεν προκαλούν την απώλεια του αγώνα.
2. Τα Nano (25g), Micro (100g), Mini (500g), Lego (1000g), and Vex(1000g) ρομπότ
πρέπει να είναι αυτόνομα. Τα ρομπότ 3 κιλών και τα humanoid ρομπότ μπορεί να
είναι είτε αυτόνομα είτε τηλεχειριζόμενο. Κάθε μηχανισμός ελέγχου μπορεί να
χρησιμοποιηθεί, εφόσον όλα τα μέρη του να περιέχονται εντός του ρομπότ, και ο
μηχανισμός δεν αλληλεπιδρά με κανένα εξωτερικό σύστημα ελέγχου (πλην
τηλεχειριζομένων).
3. Τα Αυτόνομα ρομπότ δεν πρέπει να αρχίσουν να λειτουργούν για πέντε
τουλάχιστον δευτερόλεπτα μετά την έναρξη της διαδικασίας από το χρήστη.
4. Το ρομπότ πρέπει να έχει ένα όνομα ή αριθμό για λόγους καταχώρισης. Πρέπει να
είναι εμφανές αυτό το όνομα ή αριθμός για να καταστεί δυνατή η αναγνώριση από
θεατές και κριτές.
Άρθρο 6 [Robot Περιορισμοί]
1. Συσκευές Παρεμβολών, όπως IR LED για παρεμπόδιση αισθητήρων του αντιπάλου
δεν επιτρέπονται.
2. Μέρη που θα μπορούσαν να σπάσουν ή να βλάψουν την Αρένα δεν επιτρέπονται.
Μην χρησιμοποιείτε εξαρτήματα που προορίζονται να βλάψουν τα ρομπότ ή τους
αντίπαλους χειριστές. Κανονικά «σπρωξίματα- πιέσεις» και «χτυπήματα» δεν
θεωρούνται προθέσεις για πρόκληση ζημίας.
3. Οι συσκευές που μπορούν να αποθηκεύσουν υγρά, σκόνη, φυσικού αερίου ή
άλλων ουσιών για το ρίχνουν στον αντίπαλο δεν επιτρέπονται.
4. Συσκευές που προκαλούν ανάφλεξη δεν επιτρέπονται.
5. Συσκευές που ρίχνουν πράγματα δεν επιτρέπονται.
6. Κολλώδεις ουσίες για να βελτιώσουν την έλξη δεν επιτρέπονται. Λάστιχα και άλλα
συστατικά του ρομπότ που έρχονται σε επαφή με το δακτύλιο, δεν πρέπει να είναι σε
θέση να σηκώνουν χαρτί διαστάσεων 8 x 12 εκ. για περισσότερο από δύο
δευτερόλεπτα.
7. Συσκευές για την αύξηση της δύναμης, όπως μια αντλία κενού ή μαγνήτες,
επιτρέπονται μόνο στην κατηγορία των 3 kg. Δεν επιτρέπονται σε όλες τις άλλες
κατηγορίες.
8. Όλα τα άκρα, δεν πρέπει να είναι αρκετά αιχμηρά ώστε να προκαλέσουν βλάβη του
δακτυλίου στα άλλα ρομπότ, ή στους παίκτες. Οι κριτές του διαγωνισμού μπορούν να
απαιτούν οι ακμές που κρίνουν ότι είναι υπερβολικά αιχμηρές να είναι καλυμμένες με
ένα κομμάτι ταινίας.
Τμήμα 4: Διεξαγωγή Sumo αγώνων
Άρθρο 7 [Πώς να διεξάγονται οι Sumo αγώνες]
· Ένας αγώνας αποτελείται από 3 γύρους, μέσα σε συνολικό χρονικό
διάστημα των 3 λεπτών, εκτός εάν παραταθεί από τους δικαστές.
· Η ομάδα που κερδίζει δύο γύρους ή λαμβάνει δύο «Yuhkoh» σημεία, εντός
της προθεσμίας, θα κερδίζει τον αγώνα. Μια ομάδα λαμβάνει ένα
«Yuhkoh» σημείο, όταν κερδίζει ένα γύρο. Αν ο συνολικός χρόνος έληξε
πριν η μία ομάδα να λάβει δύο «Yuhkoh» σημεία, και μία από τις ομάδες
έλαβε ένα Yuhkoh σημείο, η ομάδα με το ένα Yuhkoh σημείο θα κερδίζει.
· Όταν το ματς δεν κέρδισε καμιά ομάδα, ο αγώνας μπορεί να παραταθεί και
νικητής θεωρείται η ομάδα που λαμβάνει το πρώτο σημείο Yuhkoh.
Εναλλακτικά, ο κερδισμένος / χαμένος του αγώνα μπορεί να αποφασισθεί
από τους δικαστές, μέσω των παρτίδων, ή μετά από ένα rematch.
Τμήμα 5: Αρχή, Διακοπή, Συνέχιση και Τερματισμός Αγώνα.
Άρθρο 8 [Έναρξη] Μετά τις οδηγίες του διαιτητή, οι δύο ομάδες υποκλίνονται
μεταξύ τους, και τοποθετούν τα ρομπότ στο εσωτερικό του δακτυλίου πίσω από την
Shikiri γραμμή. Τα ρομπότ ή μέρος ενός ρομπότ δεν μπορούν να είναι εμπρός από το
πρόσθιο άκρο του Shikiri προς τον αντίπαλο. (Σημειώστε ότι δεν απαιτείται ένα
ρομπότ να τοποθετηθεί άμεσα πίσω από τη γραμμή Shikiri. Μπορεί να μπει στην
πλευρά που του αντιστοιχεί, αρκεί να είναι πίσω από μια φανταστική γραμμή
παράλληλα με την Shikiri line.) Όταν ο διαιτητής ανακοινώνει την έναρξη του γύρου,
οι ομάδες ξεκινούν τα ρομπότ, και μετά από πέντε δευτερόλεπτα το ρομπότ μπορεί να
αρχίσει τη δραστηριότητά του. Κατά τη διάρκεια αυτών των πέντε δευτερόλεπτων, οι
παίκτες πρέπει να φύγουν από την περιοχή του δακτυλίου.
Άρθρο 9 [, Διακοπή, Συνέχιση] Ο αγώνας διακόπτεται και ξαναρχίζει κατά την
κρίση του διαιτητή.
Άρθρο 10 [Τερματισμός Αγώνα] Ο αγώνας τελειώνει όταν ο διαιτητής το κρίνει. Οι
δύο ομάδες μπορούν να πάρουν τα ρομπότ από την περιοχή του δακτυλίου.
Τμήμα 6: Διάρκεια Αγώνα.
Άρθρο 11 [Διάρκεια Αγώνα] Ένα ματς, θα είναι σε σύνολο 3 λεπτά, αρχίζοντας και
τελειώνοντας μετά από εντολή του διαιτητή. Το ρολόι αρχίζει πέντε δευτερόλεπτα
μετά την εκκίνηση.
Άρθρο 12 Μια παράταση, εφόσον ζητείται από τον διαιτητή, θα διαρκεί το μέγιστο
για 3 λεπτά.
Άρθρο 13 Δεν περιλαμβάνονται στα χρονικά όρια του ματς τα παρακάτω:
· Ο χρόνος που μεσολαβεί όταν ο διαιτητής ανακοινώνει Yuhkoh και πριν από
την επαναφορά του αγώνα. Ο χρόνος καθυστέρησης κατά την διακοπή πρέπει
να είναι ως 30 δευτερόλεπτα.
· Ο χρόνος που μεσολαβεί όταν ο διαιτητής ανακοινώνει να σταματήσει τον
αγώνα και πριν από την επαναφορά του αγώνα.
7: Yuhkoh
14 [Yuhkoh] Yuhkoh Ένα σημείο πρέπει να δοθεί όταν:
1. Μια ομάδα νόμιμα αναγκάζει τον αντίπαλο να ακουμπίσει (βγει) εκτός του
δακτυλίου
2. Ένα σημείο Yuhkoh επίσης δίνεται στις ακόλουθες περιπτώσεις:
· Ένα ρομπότ άγγιξε το χώρο εκτός δακτυλίου με δική του ευθύνη
· Καθένα από τα ανωτέρω λαμβάνει χώρα την ίδια στιγμή που δίδεται και το
τέλος του αγώνα.
· Στην περίπτωση των ανθρωποειδών σούμο, κανένα μέρος του αντίπαλου
ρομπότ εκτός από τα πόδια (χέρια, γόνατα, πλάτη, στήθος, κ.λπ.) αγγίξει τις
dohyo ή όταν πιεστεί ή να πεταχτεί έξω από τον δακτύλιο.
3. Όταν ένα τροχοφόρο ρομπότ έχει πέσει πάνω από το δακτύλιο ή σε παρόμοιες
συνθήκες το Yuhkoh δεν θα συνυπολογίζεται και ο αγώνας θα συνεχίζεται.
4. Όταν οι διαιτητές καλούνται να αποφασίσουν για το νικητή, τα ακόλουθα σημεία
θα πρέπει να ληφθούν υπόψη :
o Τεχνικά πλεονεκτήματα σε κυκλοφορία και τη λειτουργία των ρομπότ
o Βαθμούς ποινής κατά τη διάρκεια του αγώνα
o Συμπεριφορά των παικτών κατά τη διάρκεια του αγώνα
5. Ο αγώνας πρέπει να σταματήσει και ένα rematch να ξεκινήσει υπό τις ακόλουθες
προϋποθέσεις:
o Τα ρομπότ έχουν εμπλακεί αλλά δεν υπάρχει επαφή μεταξύ τους για πέντε
δευτερόλεπτα. Αν είναι ασαφές κατά πόσον υπάρχει πρόοδος ή μη, ο
διαιτητής μπορεί να παρατείνει την προθεσμία του γύρου για 30
δευτερόλεπτα.
o Και τα δύο ρομπότ που κυκλοφορούν, σταματήσουν για πέντε δευτερόλεπτα
χωρίς να αγγίξει το ένα το άλλο. Ωστόσο, αν ένα ρομπότ να το σταματήσει
για πέντε δευτερόλεπτα θα κριθεί ως μη έχοντας τη βούληση να πολεμήσει.
Σε αυτή την περίπτωση ο αντίπαλος λαμβάνει Yuhkoh, ακόμη και αν ο
αντίπαλος επίσης σταματάει. Αν και τα δύο ρομπότ κινούνται και δεν είναι
σαφές εάν υπάρχει πρόοδος ή μη, ο διαιτητής μπορεί να παρατείνει το
χρονικό όριο του γύρου μέχρι 30 δευτερόλεπτα.
o Αν και τα δύο ρομπότ αγγίξουν το εξωτερικό του δακτυλίου την ίδια περίπου
στιγμή, και δεν μπορεί να καθοριστεί ποιό βγήκε από τον δακτύλιο πρώτο
γίνετε rematch.
Τμήμα 8: Παραβιάσεις
Άρθρο 15 [Παραβιάσεις] παίκτες που εκτελούν οποιαδήποτε από τις πράξεις που
περιγράφονται στα άρθρα 6, 16, ή 17, πρέπει να δηλώνεται παράβαση των κανόνων
αυτών.
Άρθρο 16 [Προσβολές] Ένας παίκτης που λέει προσβλητικές λέξεις για να τον
αντίπαλο ή τους διαιτητές ή χρησιμοποιεί συσκευές φωνής σε ένα ρομπότ και προβεί
σε προσβλητικές ενέργειες, επιφέρει την ακύρωση της συμμετοχής του
Άρθρο 17 [Μικρές Παραβάσεις] Μια μικρή παράβαση θεωρείται εάν ένας παίκτης:
1. Εισέλθει στην αρένα κατά την διάρκεια του αγώνα
· Ένα μέρος του σώματος του παίκτη είναι στο δακτύλιο, ή
· Β. Ένας παίκτης βάζει μηχανικά μέρη στο δακτύλιο για τη στήριξη του ρομπότ
του.
2. Εκτελεί τις ακόλουθες πράξεις:
· Ζητάει να σταματήσει ο αγώνας χωρίς κατάλληλους λόγους.
· Απαιτεί περισσότερα από 30 δευτερόλεπτα πριν από την επανέναρξη του αγώνα,
εκτός και εάν ο διαιτητής ανακοινώσει μια χρονική παράταση.
· Έναρξη λειτουργίας του ρομπότ μέσα σε πέντε δευτερόλεπτα αφού ο διαιτητής
ανακοινώσει την έναρξη του αγώνα.
· Με τις αντιδράσεις του υποβαθμίζει την αξιοπιστία του αγώνα
Τμήμα 9: Κυρώσεις
Άρθρο 18 [Κυρώσεις] Παίκτης που παραβιάζει τους κανόνες αυτούς, εκτελώντας τις
πράξεις που περιγράφονται στα άρθρα 6 και 16, χάνει τον αγώνα. Ο διαιτητής πρέπει
να δώσει δύο Yuhkoh σημεία στην αντίπαλο του. Ο παραβάτης χάνει όλα τα τυχόν
προνομία και δικαιώματα.
Άρθρο 19 Κάθε παράβαση που περιγράφεται στο άρθρο 17 πρέπει να είναι
αθροιστική. Δύο από αυτές τις παραβάσεις, δίνουν ένα Yuhkoh στον αντίπαλο.
Άρθρο 20 Παραβάσεις που περιγράφονται στο άρθρο 17, αθροίζονται για ολόκληρο
τον αγώνα.
Τμήμα 10: Τραυματισμοί και ατυχήματα κατά τη διάρκεια του ματς
Άρθρο 21 [Αίτημα να σταματήσει το ματς] Ένας παίκτης μπορεί να ζητήσει να
σταματήσει το παιχνίδι, όταν αυτός / αυτή είναι τραυματισμένος ή το ρομπότ είχε ένα
ατύχημα και το παιχνίδι δεν μπορεί να συνεχιστεί.
Άρθρο 22 [Αδυναμία να συνεχίσει το ματς] Όταν το παιχνίδι δεν μπορεί να συνεχίσει
λόγω τραυματισμού του παίκτη ή ατυχήματος του ρομπότ, ο παίκτης που αποτελεί
την αιτία της εν λόγω ζημίας ή ατυχήματος χάνει το ματς. Όταν δεν είναι σαφές ποια
ομάδα είναι υπαίτια για τα παραπάνω, ο παίκτης που δεν μπορεί να συνεχίσει το
παιχνίδι, ή που ζητά να σταματήσει το παιχνίδι, πρέπει να δηλωθεί ως ο χαμένος.
Άρθρο 23 [Χρόνος που απαιτείται για αποκατάσταση της βλάβη / Ατύχημα] Αν το
παιχνίδι θα πρέπει να συνεχιστεί σε περίπτωση βλάβης ή ατυχήματος πρέπει να
αποφασίζεται από τους δικαστές και τα μέλη της επιτροπής. Η διαδικασία λήψης
αποφάσεων δεν πρέπει να υπερβαίνει τα πέντε λεπτά.
Άρθρο 24 [Yuhkoh δίνεται στον παίκτη που δεν είναι δυνατό να συνεχίσει] Ο νικητής
με βάση το άρθρο 22 πρέπει να αποκτήσει δυο Yuhkoh σημεία. Ο ηττημένος που έχει
ήδη αποκτηθεί ένα σημείο Yuhkoh που καταγράφεται υπέρ του. Όταν η συμβεί
κατάσταση βάσει του άρθρου 22 κατά τη διάρκεια παράτασης αγώνα, ο νικητής θα
κερδίσει ένα σημείο Yuhkoh.
Τμήμα 11: Ενστάσεις
Άρθρο 25 [Ενστάσεις] Δεν γίνονται δεκτές ενστάσεις κατά των αποφάσεων των
διαιτητών.
Άρθρο 26
Ο αρχηγός μιας αποστολής μπορεί να υποβάλει αντιρρήσεις στην επιτροπή, πριν από
το τέλος του ματς αν υπάρχουν αμφιβολίες κατά την άσκηση των εν λόγω κανόνων.
Αν δεν υπάρχουν μέλη της Επιτροπής Παρακολούθησης του αγώνα, οι αντιρρήσεις
μπορούν να υποβληθούν στην κρίση του διαιτητού πριν από το τέλος του ματς.
Τμήμα 12: Απαιτήσεις για την αναγνώριση των Robots
Άρθρο 27 [Αναγνώριση Robots] Θα πρέπει να δοθεί όνομα ή αριθμός, ώστε να
αναγνωρίζονται εύκολα τα ρομπότ.
13: Διάφορα
Άρθρο 28 [Ευελιξία του Κανονισμού] Όσο το πνεύμα των κανόνων αυτών τηρείται
είναι δυνατόν να γίνουν ορισμένες τροποποιήσεις.

Αφήστε μια απάντηση