Ημερολόγιο 6ου εργαστηρίου

Ημερολόγιο 6ου εργαστηρίου.

Στο μάθημα στις  07/05/2014, έπρεπε να κάνουμε το ρομποτάκι μας  να κινηθεί με συγκεκριμένη ταχύτητα. Πρώτα, χρονομετρήσαμε το ρομπότ μας  στην κίνηση που κάνει για τα 100 εκατοστά και να μας εμφανίσει στην οθόνη πόσο χρόνο έκανε. Για να το κάνουμε αυτό βάλαμε τις εξής εντολές: timer(χρονόμετρο)-κίνηση των κινητήρων CB-timer-numbertotext (για να μετατρέψει τον αριθμό σε κείμενο)- display (για να δείξει το χρόνο)-display (για να δείξει το κείμενο seconds)-wait(μέχρι να πατήσουμε το NXTbutton). Όμως επειδή η εντολή timerμετράει σε milliseconds βάλαμε ανάμεσα στις εντολές timer και numbertotext την εντολή math (division:1000) για να το μετατρέψει απευθείας πριν το εμφανίσει σε seconds. Επίσης, για να κινηθεί το ρομπότ μας 100 εκατοστά και να το χρονομετρήσουμε, υπολογίσαμε ότι πρέπει οι κινητήρες να κινηθούν 2048 μοίρες ( στις 360 μοίρες  διανύει 17,58 εκ., πόσες μοίρες για να διανύσει 100 εκ.;). Με κάποιες μετρήσεις βρήκαμε 3,89 , 3,96 , 3,94 sec.  Έπειτα βάλαμε την εντολή Fileaccess( με write) για να αποθηκεύει απ’ το numbertotextαυτό που μας παρουσιάζει. Βάλαμε όμως ξανά την Fileaccess(με close) πριν την εντολή waitγια να το κλείσει. Τέλος το κάναμε uploadστην επιφάνεια εργασίας για να αποθηκευτεί κι εκεί σαν αρχείο. Στη συνέχεια, θέλαμε να κάνουμε το ρομπότ να κινηθεί 10 μέτρα και σε κάθε μέτρο να αυξάνει την ισχύ του ανά 10. Έτσι, σε Loop που το μετατρέψαμε σε countγια να μετρήσει τα 10 μέτρα που θέλαμε να κάνει, βάλαμε μία εντολή math+1 γιατί με το countξεκινούσε από το 0 και το εκτελέσαμε καταγράφοντας τις μετρήσεις του χρόνου. Τέλος έπρεπε να υπολογίσουμε με την ομάδα μας για την επόμενη φορά το γράφημα ισχύς/χρόνου από τις τιμές που καταγράψαμε προηγουμένως, το γράφημα ισχύς/ταχύτητας διαιρώντας τις τιμές αυτές με το 1 και ένα πρόγραμμα που να αποθηκεύει κατευθείαν την ταχύτητα, όπου αλλάξαμε το ένα μέτρο με ένα δευτερόλεπτο, αλλάζοντας τις εντολές  timerμε τις εντολές rotationsensor.ΙΣΧΥΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΙΣΧΥΣ ΧΡΟΝΟΣ10357362_868331886514575_1790272868_o

Η συνεργασία με το άλλο μέλος της ομάδας ήταν και σ’ αυτό το μάθημα πολύ καλή καθώς λόγω της δυσκολίας του συγκεκριμένου προγραμματισμού χρειάστηκε να δίνουν ιδέες και να συνεισφέρουν εξίσου όλα τα μέλη της ομάδας.