Ημερολόγιο 7ου εργαστηρίου

Στο σεμινάριο αυτής της εβδομάδας ασχοληθήκαμε με τον αισθητήρα φωτός και τις λειτουργίες του ρομπότ μας που σχετίζονται με αυτόν. Μας δόθηκε ένα άσπρο χαρτόνι το οποίο είχε μαύρες γραμμές, οι οποίες απείχαν μεταξύ τους περίπου 8 εκατοστά. Αυτό που μας ζητήθηκε ήταν να φτιάξουμε ένα πρόγραμμα ώστε το ρομπότ μας κάθε φορά που βλέπει μία μαύρη γραμμή να μετράει το χρόνο που έκανε , να μηδενίζει το χρονόμετρο και να ξανά μετράει από την αρχή μέχρι να συναντήσει την άλλη μαύρη γραμμή.
Αρχικά για να φτιάξουμε το πρόγραμμα έπρεπε με την βοήθεια του viewer , να δούμε σε την τιμή που ο αισθητήρας βλέπει μαύρο και την τιμή που βλέπει άσπρο. Από την μέτρηση που έγινε προέκυψε ότι το μαύρο ήταν στην τιμή 49 και το άσπρο 67. Σε αυτό το σημείο κ κ.Σίμος μας έδειξε πως μπορούμε να φτιάξουμε ένα πρόγραμμα που να κάνει πολλές λειτουργίες μαζί. Έτσι το πρόγραμμα που φτιάξαμε θα περιλάμβανε 3 προγράμματα. Το πρώτο θα είναι να κινούνται η κινητήρες μέχρι να συναντήσει ο αισθητήρας ultrasonic εμπόδιο στα 20 εκατοστά, κάτι που το είχαμε ξανακάνει σε προηγούμενο μάθημα. Οι εντολές ήταν οι εξής : εντολή για κίνηση στους δύο τροχούς, μετά να περιμένει μέχρι να συναντήσει εμπόδιο σε απόσταση 20cm,και τέλος σταμάτημα των τροχών. Στο επόμενο πρόγραμμα έπρεπε να χρονο-μετράει μέχρι να βλέπει μαύρο και μόλις συναντάει μαύρη γραμμή να ξεκινάει από την αρχή(χρονόμετρο reset) και αυτές τις τιμές να τις αποθηκεύει. Επίσης τις τιμές χρόνου που βρίσκαμε τις διαιρούσαμε με το 1000 για να τις μετατρέψουμε σε seconds. Τέλος , έπρεπε να διαιρούμε την απόσταση(8 εκ) με το χρόνο που βρίσκαμε, ώστε να υπολογίζεται η ταχύτητα. Τέλος , το τρίτο πρόγραμμα είχε την εντολή της απεικόνισης .
Μετά το τέλος του προγράμματος συζητήσαμε πως θα μπορούσαμε να εντάξουμε την ρομποτική στο μάθημα της φυσικής, καθώς πρέπει να κάνουμε ένα διδακτικό σενάριο που να συνδυάζει τα δύο παραπάνω. Έτσι μας ζητήθηκε να διαβάσουμε τα βιβλία της φυσικής πέμπτης και έκτης δημοτικού, να επιλέξουμε μία ενότητα και να σκεφτούμε ένα πρόγραμμα με την χρήση ενός αισθητήρα, που θα βοηθήσει στην διδασκαλία της ενότητας που επιλέξαμε.