Σχετικά με το Scratch

Το Scratch είναι μια οπτική γλώσσα προγραμματισμού βασισμένη σε μπλοκ (εικονίδια εντολών) που έχει σχεδιαστεί για τα παιδιά δημοτικού σχολείου, επιτρέποντάς τους να μάθουν θεμελιώδεις έννοιες ενώ πειραματίζονται σε ένα περιβάλλον γεμάτο με οπτικοακουστικά σχόλια. Σε μια προσπάθεια να καταστήσει το Scratch ευρύτερα διαθέσιμο, η έκδοση 2.0 το 2013 μεταφέρθηκε στον ιστό. Αλλά χτίστηκε χρησιμοποιώντας τη διαδραστική τεχνολογία ιστού της εποχής, το Adobe Flash. Δεδομένου ότι το Flash έχει χάσει τη χάρη του και έχει προγραμματιστεί να καταργηθεί σταδιακά το 2020, το Scratch 3.0 χρησιμοποίησε το React ( Μια βιβλιοθήκη JavaScript για τη δημιουργία διεπαφών χρήστη ) για να κάνει τη μετάβαση στην HTML5. Το πιο άμεσο όφελος είναι ότι το Scratch μπορεί πλέον να χρησιμοποιηθεί σε ταμπλέτες, οι οποίες διαθέτουν όλα τα σύγχρονα προγράμματα περιήγησης, αλλά πολύ λίγα από αυτά έχουν Flash.


Άλλο ένα συναρπαστικό και μακροπρόθεσμο όφελος είναι οι επεκτάσεις Scratch, ένας μηχανισμός για τα προγράμματα Scratch για να επικοινωνούν με εξωτερικό υλικό και ηλεκτρονικούς πόρους. Αυτό έχει εξελιχθεί παράλληλα με το Scratch 2.0 κάτω από την πειραματική ομπρέλα ScratchX και η έκδοση 3.0 την φέρνει στον πυρήνα. Η δοκιμαστική έκδοση παρουσίασε μερικές επίσημες επεκτάσεις (για σύνδεση με micro: bit, LEGO Mindstroms EV3 κλπ.) Με την υπόσχεση ότι σύντομα θα είναι εφικτές οι προσαρμοσμένες επεκτάσεις τρίτων. Αυτό θα βελτιώσει σημαντικά την οικοδόμηση μιας διασύνδεσης Scratch για προγραμματισμένο υλικό φιλικό προς τα παιδιά.