Ημερολόγιο 7ο

Στο μάθημα αυτό ασχοληθήκαμε με τον αισθητήρα φωτός. Μας παρουσιάστηκε ένα χαρτόνι το οποίο ήταν άσπρο και είχε μαύρες γραμμές σε απόσταση μεταξύ τους 8 εκατοστά. Έπρεπε να φτιάξουμε ένα πρόγραμμα το οποίο κάθε φορά που ο αισθητήρας εντοπίζει μαύρη γραμμή να μηδενίζει το χρονόμετρο και να μετράει μέχρι να δει ξανά μαύρη γραμμή όπου και θα μηδενίζει ξανά. Πρώτη μας κίνηση ήταν μέσω του Viewer να βρούμε και να καταγράψουμε τις τιμές που μας δίνει ο αισθητήρας για το μαύρο και το άσπρο. Για το μαύρο πήραμε τιμή 49 ενώ για το άσπρο 67. Μετά από αυτό είδαμε πως μπορούμε να συνδυάσουμε πολλές εντολές μαζί. Έτσι έπρεπε να φτιάξουμε ένα πρόγραμμα με 3 εντολές. Το πρώτο πρόγραμμα θα ήταν σχετικό με την κίνηση των τροχών, το δεύτερο με την χρονομέτρηση και το τρίτο με την απεικόνιση. Αρχικά φτιάξαμε ένα πρόγραμμα χρησιμοποιώντας τον ultrasonic sensor. Βάλαμε απεριόριστη κίνηση στους 2 τροχούς μέχρι το ρομπότ να εντοπίσει εμπόδιο στα 20 εκατοστά. Ήταν ένα πρόγραμμα το οποίο είχαμε διδαχθεί σε προηγούμενο μάθημα. Στη συνέχεια φτιάξαμε την εντολή για τις μετρήσεις. Όταν ο αισθητήρας δει μαύρο το βάζουμε να να μηδενίσει και να μετρήσει ξανά όσο βλέπει άσπρο. Μετά βάζουμε εντολή να κρατήσει τον χρόνο και να τον διαιρέσει με το 1000 ( για να γίνει από milisecond second). Τέλος βάζουμε μια εντολή  να αποθηκεύσει τις μετρήσεις στο My File. Στο τρίτο πρόγραμμα βάλαμε μια εντολή που απεικονίζει τις τιμές. Επίσης είδαμε και την χρήση που μπορεί αν έχουν τα βαλιτσάκια του NXT τα οποία αποθηκεύουν μεταβλητές τις οποίες μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ώστε να κάνουμε μεγάλα και χαοτικά προγράμματα πιο μικρά και απλά. Επίσης μας ζητήθηκε να κοιτάξουμε την ύλη από τα βιβλία φυσικής της πέμπτης και έκτης δημοτικού ώστε να φτιάξουμε ένα διδακτικό σενάριο μέσα από το οποίο τα παιδιά να μάθουν φυσικές επιστήμες μέσα από το μάθημα της ρομποτικής.